Thoughts must harmonize with beliefs and be followed by ACTION

Thoughts must harmonize with beliefs and be followed by ACTION

Sunday, January 8, 2012

Miks ma ei taha enam "klassikaliselt" õppida?

Täna tahaksin ma seletada,teile vanematele ja kõigile huvitatutele, miks noored, ei taha enam midagi õppida, kuigi mõningal määral olen oma eelnevates kirjutistes seda teemat ka puudutanud. 
Kuulun põlvkonda, kes  ühendab vanemat ja nooremat seega ma saan aru erinevatest lahkhelidest, mõistes mõlemat poolt. Te võite arvata, et oh need noored on olnud alati isepäised igal ajal igas kohas ja lõhe noorema ja vanema vahel on täiesti normaalne, et "küll need noored saavad vanemaks mõistavad, miks me neile seda ja teist kolmandat õpetasime". Paraku see nii ei ole. See ei ole enam tavaline lõhe. Viimase 15 aasta jooskul on kõik niivõrd muutunud ja arengud niivõrd suured, mis ei ole absoluutselt võrreldav sellega, mida teie või ükski eelnev põlvkond kogenud on. 
Jaaa, ma räägin infost. Te ei suuda absoluutselt hoomata, kuidas need noored infot töötlevad. Vastus probleemidele saabub mitmest kohast korraga, mitme erineva tahuga, mitmest erinevast allikast...erinevad vastused, üksteisele täiesti vasturääkivad vastused ja need töödeldakse millisekunditega, miljonite poolt üheaegselt. Uskuge te ei suuda aru saada millest ma räägin. Nagu võrdleks  3me mõõtmelist kuubikut komaga.
Suudate ehk vaid mõista, et nimelt see on põhjus, miks ei ole vaja enam midagi püsivalt talletada - oma pähe!
See on  digitaalne kollektiivne teadvus. 
Haritus ei seisne enam asjade pähetuupimises.
Jah, neile tundub tobe teada erinevate kunstiteoste, skulptuuride loojaid, miks peakski?? Mitte ainult põhjusel, et lähen ja googeldan, vaid nimelt, et ka loomingust kui sellisest on saanud vabavara.  Nii nagu nt. aborigeenid ei pea erinevaid joonistusi enda (autori), vaid nö. jumaliku jõu kanaliseeringuks, tundub ka meie noortele, teoste labeliseerimine ehk tüki seos autoriga on järjest hägusem. Vaadake kasvõi, mis on saanud muusikast. Mees Jamaical paneb oma biidi üles kaks tüüpi Zimbabwes panevad ühe tšembe juurde, krutivad tempo veidi kiiremaks, ameeriklane lisab vokaali - kõik on jagamisel, kes on autor? Kogu elektrooniline muusika on jagatud. Kas Ableton'i looja on helilooja, aga kas muusik, kes selle abil tracki lõi saaks ilma selleta hakkama?? Ok see on äärmuslik, kuid usun,et tabate minu loogikat.
Ausalt ma ise vaatan 10 aastat nooremaid, need inimesed räägivad teises keeles! 
(Ausalt usun, et teiegi seas on kunstnikke, kes loovad niiöelda jumalikust jõust ja ei tunne, et nende käeläbi sündinud maal on nende enda looming. Isegi olen tabanud end imestamas, saades hakkama järjekordse pildi või mustriga, "kes se selle tegi?" pildil pole midagi minulikku.)

Neile ei ole vaja teie infot ja nad ei põe sellepärast.
Noh, öelge välja ja ja jaaa andke tuld:
Et kui elekter ära läheb, et mis siis saab????
Ha ha ha, see on nii teie generatsiooni küsimus.
Et kui kõik maailma raamatud ära põlevad, mis siis saab??

Vaat aga siin tulebki appi minu generatsioon, meie, kes me teame, et internet on meie nö bilooogilise kollektiivse teadvuse minimudel. Fraktaalid, mida täiuslikumaks mingi masin või robot ehitatakse, seda enam hakkab ta meenutama elusloodust. Allveelaevad, kraanad, robotid. Väike muster = suure koopia.
Ja  üldse...inimene minu teada põlevkivi jõul ei liigu.

Ja teiseks, kui elekter ära läheb, mida ma teen teadmisega, kes on "Tuulest Viidud" autor???


No comments:

Post a Comment